Canada - Lad drengedrømmen blive til virkelighed!

Højdepunkter

• Unikke vildtarter
  • Professionel jagtorganisation
  • Fantastiske naturoplevelser
  • Mulighed for at medbringe eget våben / leje våben
  • Udfordrende jagt
  • Variende vejr og klima

Jagtbare vildtarter i Canada

I Canada kan der jages Canada Moose, Grizzlybjørn, Sortbjørn, Caribou, Sneged, Rocky Mt. Elk, Dall Sheep, Stone Sheep, Bighorn Sheep, Whitetail Deer, Mule Deer, Puma, Bobcat, los, ulv, jærv, Sitkahjort.

Jagt i Canada

Der findes næppe nogen sande naturmennesker, der ikke bliver voldsomt fascinerede af den vilde natur og bjergområder i Canada, når de oplever den for første gang.

Canada har altid været en nærmest sagnomspundet destination for jægere med hang til vild natur. Den barske utilgængelighed har sørget for, at store dele af landet aldrig er blevet tæt befolket uden for de store byer, og af samme årsag finder man stærke bestande af alle de hjemmehørende arter. Alt lige fra whitetail, mule deer, elk, moose, sneged og tykhornsfår til alle deres naturlige fjender i skikkelse af pumaer, ulve og begge de amerikanske bjørnearter findes i dette landskab.

Mange outfitters jager i de mest utilgængelige områder, for at undgå jagttrykket fra de lokale jægere og derfor anvendes der oftest bushfly eller heste som transportmiddel under jagterne, samt når man transporteres rundt i jagtområdet. Der jages i vejløse jagtområder, og derfor er en hest fordelagtigt som transportmiddel i den store vildmark. Hvor der findes veje, transporteres man i pickup, 4x4 eller ATV-køretøjer. I vandfyldte områder er transportmidlen både. Der kan anvendes en snescooter, hvis det er en ren vinterjagt. Jagtmetoden er meget afhængigt af terrænet, vildtet og årstiden hvor der jages.

Det kan være ren anstandsjagt på sortbjørn eller ulv, men i langt de fleste tilfælde er det normalt, at jagterne gennemføres som rekognoscerings- og pürschjagt. Vinterjagterne på puma, Bobcat og los foregår med hunde. Jagten på den store Canada moose finder sted i brunstperioden, hvor man forsøger at lokke de store tyrer. Det er muligt at medbringe sin egen jagtriffel til Canada, man skal blot have en importtilladelse af våben i Canada, som er en erklæring man laver i lufthavnen i Canada. Dette hjælper Diana med at forberede. Mange outfitters tilbyder også jægere at leje våben på stedet.

Klima og vejr

Det canadiske vejr kan byde på meget varierende vejrforhold såsom regn, storm, sne og solskin, så jægerne skal være opmærksomme på, at det er vigtigt at pakke det rigtige udstyr afhængigt af tidspunktet på året, de vildtarter der jages og om det er en bjergjagt etc.. Diana Jagtrejser er behjælpelig med råd til udstyrsliste forud for rejsen.

Søgeresultater

Jagtberetninger

Per Nilsson i Alberta

Jag hade en mycket trevlig tid i Canada. Min jaktguide var mån om att vi skulle få se och skjuta björn. Vi såg även andra djur såsom moose, vitsvanshjort och elk. En dag såg vi även två grizly. Jag fick skjuta en vuxen hanbjörn, hade även möjlighet att skjuta andra björnar men tyckte de varv för små. Överlag ett mycket trevlig äventyr som kan rekomenders.

Med vänlig hälsning
Per Nilsson

Göran i Canada

Jagtrejsen til Nord West territoriet var en livs oplevelse. Efter en lang rejse sluttede vi i den lille by Norman Wells med 700 indbygger. Der var vi i 2 dage og ventede på at flyve ind i Mackenzie Mountains. Da vejret blev bedre så tog vi et mindre fly der fløj os 300 km ind i ørknen. Vi fløj over bjergene som var 3000m høje og alt var sneet til.

Jeg tænkte, hvad skal vi gøre? Man kan da ikke jage i sne som går helt op til taljen. Endelig kunne jeg se en flod og søer med kun en smule sne. Vi landede ved en sø. Fast hilse outfitters i ”basecamp”. Efterfølgende blev vi fløjet med et endnu mindre fly ud til ”Spike Camp”, hvor vi modtog vejledninger, og efter et par timer ankom en anden jagt kammerat. Den næste dag tog vi en hurtig turbåd op af floden. Området var der ikke blev jaget i, i 4 år.

Vi gemte os i et stort krat og efterfølgende gik en time. Vores guide begyndte at brøle og en tyr besvaret ca. en kilometer væk. Pludselig begyndte det at rasle i buskene. Jeg blev beordret til at være forberedt. Med det næste skridt står der en grizzlebjørn bare 25 meter væk som står på bagbenene og prøver på at skræmme os. Min guide begyndte at trække i mig, men jeg hviskede at jeg ville skyde når den angreb.

Efter et stykke tid gik den 30 meter væk og stod nu atter på bagbenene igen med fronten mod os. Jeg valgte at stå op med mit kamera og fik to gode billeder af grizzlybjørnen. Vores guider havde været på jagt i 30 år, men de havde aldrig haft en så en stor bjørn, så tæt på. Derefter forsatte tilbagetrækningen og vi hørte tyren kom tættere og tættere på. Lige pludselig fik vi øje på den. På 40 meters afstand så vendte den siden til og så har jeg ramt den med et perfekt skud lige over skulderen og den faldt straks, hvorefter jeg følger op med et halsskud. Udskæring og partering af kød var en speciel oplevelse med viden om, den grizzlebjørn som var få hundrede meter væk. Shots! Tilbage til teltet hejser vi trofæet, kød og skindet op i træerne pga. bjørnefare.

Det med at sove i telte i temperatur under frysepunktet er virkelig ikke min kop te, men det med at når man skal på toilet om natten, så var man nød til at medbringe riffel og lys. Det var virkelig en oplevelse. Den næste dag fløj jeg tilbage til basecampen, hvor jeg var i 3 dage og ventede på mine 3 venner. De havde været på andre jagter, hvor de havde ude og scoute for en ulv som jeg også gerne ville. Men alt i alt i de 4 dage vi var der havde alle bidraget med deres elg i størrelse omkring 60 inches.

En fantastisk tur

Göran Holm

Jens Jakob på moosejagt i British Columbia

Vores gode kunde Jens Jakob, drog i september til British Columbia med håbet om at udleve den ultimative drengedrøm i Canadas vildmark – en stor canadisk moose!

Jens Jakob jagede hos vores nye outfitter i British Columbia, som råder over et af Canadas absolut bedste jagtområder i Cassiar Mountains, tæt på grænsen til Yukon Territoriet, som er kendt for deres store canadiske moose med Yukon gener. Efter 8 dage på hesteryg lykkedes det Jens Jakob at nedlægge et stærkt eksemplar af en moose, som også var kulminationen på 10 hårde dage i vildmarken, hvor der virkelig skulle kæmpes for det, og flere gange var det lige ved og næsten. Jens Jakob rejste også sammen med en anden dansk jæger, som desværre måtte rejse tomhændet hjem i denne omgang, trods et ihærdigt forsøg – vildmarken kan være benhård, og nogle gange går det ikke altid som vi gerne vil have det. Sådan er jagt en gang imellem...

Jens Jakob og hans kvindelige og erfarne jagtguide fik sammen oplevet alt hvad en moosejagt i BC indebærer. Uberørt vildmark, store naturoplevelser, krystalklare søer, hårdt arbejde og et dyreliv, som ikke findes mange andre steder i verden.... og ikke mindst så kunne Jens Jakob forlade Canadas vildmark med drengedrømmen opfyldt.

Stort TILLYKKE til Jens Jakob med hans drømmetrofæ!

Steve, Minnesota

I just booked another moose hunt. Late september, 2024. Hoping to have another excellent adventure with you as my guide! Let me know if you are comming back, please.

Kyle, Seattle

Wanted to give you the heads up that we just booked another trip with for 2023. I’m sure it’s a long shot that you’ll be able to guide it but I’d love nothing more than to kill another big bull with you. Our last trip was one of the greatest hunting experiences of my life and getting toshare it with you was so amazing.

Vildtarter

Telefon: (+45) 63 21 43 17

Tilbud på jagtrejser

Gør som 1000-vis af andre jægere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få rejsetilbud samt jagtrelaterede nyheder direkte i din indbakke

• Gode tilbud på jagtrejser
  • Info om jagt i udlandet